miércoles, 22 de mayo de 2013

Últim dia


Els últims dies de classe les hem destinat a preparar projecte integrat i per a dissenyar un projecte didàctic per a treballar la competència comunicativa.

El primer dia que ens vam ajuntar per a parlar d’aquest projecte teníem molt clar que, sobretot, volíem fomentar l’aprenentatge de la llengua oral. Nosaltres volíem fer alguna cosa diferent, aleshores vam fer una pluja d’idees, per a inspirar-nos unes a altres.
De entre totes les propostes hi havia tres que ens agradaven molt per a fer-les en la nostra classe. La primera era fer un telediari, una altra era fer una revista digital i l’última fer un concurs de monòlegs. 
No sabíem quina triar, així que li vam demanar  l’opinió a Ana. Ella ens va proposar fer dues macroactivitats, el concurs de monòlegs i la revista digital, treballant d’aquesta forma la competència comunicativa en tota la seua amplitud. 
Desenvoluparien moltes habilitats comunicatives, com pot ser el llenguatge no verbal, l’expressió corporal o els registres que han d’emprar en cada cas. Nosaltres vam agafar el seu consell i van dissenyar unes microactivitats per a cada proposta i ja ens vam repartir els punts del treball per a posar-ho en comú els següents dies.

martes, 21 de mayo de 2013

Classe 16 Abril



Durant la classe d'avui hem començant opinant sobre les exposicions dels portfoli. Com en tota discussió lliure i respectuosa cadascun  de nosaltres hem tingut opinions diverses, però per a una millora en l'aprenentatge hem reflexionat si haguera sigut millor realitzar l'avaluació segons anàvem acabant les exposicions.

El portfoli en el nostre cas ens va servir per a tenir en compte la finalitat que compleix, la d'informar-nos que nivell tenim de qualsevol llengua i una finalitat plenament pedagògica.

També hem començat el tema 4 “Llengua i Immigració”, del que haurem de realitzar un tweet opinant sobre el tema que estem treballant.

Per a començar el tema hem abordat la situació actual sobre la llengua i la immigració; i per açò hem reflexionat durant aquesta sessió sobre com realitzar bones adaptacions curriculars en les aules per a una millor adquisició de la llengua.

Classe 9 Abril


Avui ha sigut el primer dia de classe de desenvolupament de les habilitats comunicatives després de les vacances de pascua i la classe ha consistit en que cada grup de treball format per al treball del portfoli ha ensenyat a la resta de companys del grup classe el disseny del portfoli que habien realitzat.

Durant les exposicions s’ha parlat de què és, les seues parts i finalitats, a més a més, tenien que presentar com nosaltres el faríem servir com futurs i futures docents.

Hem arribat a la conclusió de que el Portfoli es una ferramenta d’autoavaluació molt útil per a saber en què nivell de llengua ens trobem, per tal de millorar les nostres habilitats comunicatives.

Classe 15 Març



Aquest dia la professora ens va donar les tres hores de classe per seguir realitzant aquesta tasca per a que ens emportarem a casa la mínima feina possible, a més de que consultarem els possibles dubtes que ens sorgiren amb l’elaboració d’aquest. 

Considerem que aquesta metodologia de treball en equips és molt profitosa per a la nostra formació com a futurs docents.

Classe 7 Març



La professora ens va presentar el treball que havíem de fer sobre el portfoli europeu de llengües a més de explicar-nos que havíem de registrar-nos i realitzar el nostre portfoli via online.

Tot seguit ens posarem a treballar per grups cadascun el nostre portfoli, explicant les seves característiques i el disseny que cada grup va decidir elaborar per a cadascuna de les parts que componen aquest document.

Classe 26 Febrer


Continuant en la sessió, en grups es van anar contestant les preguntes platejades anteriorment sobre qué pensem dels diferents Programes Lingüístics al nostre país, quin ha tingut més eficàcia, en quina comunitat, etc. Per a finalitzar aquest apartat, mitjançant internet, observàrem un esborrany de la LOMQE referent a les llengues cooficials.

Per últim, es va introduïr el port-foli. Ana va enviar diversos links en alguns tipus de portfolis i altres en la seua descripció. Qué és? Quins objectius persegueix? Quines són les seues aplicacions? De qué està format? Com s’aplicaria a una classe de Primària? 

Després de rebre un poc de informació, es donà pas a la descripció de la activitat que anem a fer en el pròxim mes: la realització d’un port-foli.

Classe 19 Febrer



La classe de hui de tres hores de durada, està dividida en 2 parts:

Primer, la classe va ser dirigida  una part per a finalitzar el text argumentatiu i per altra part començar la defensa del pla lingüístic per grups.

Cada grup va intentar fer valer el seu com a bo en un intens debat.

Es conclou com a que, en la nostra terra, els plans que més s’han apropat a un bon aprenentatge de llengües pròpies el Programa d’Immersió Lingüística (PIL) i el Pla d’ensenyament en Valencià (PEV).

Per últim, vam donar el tema 3, que tracta sobre Política Lingüística. Es v
a produït un debat sobre la situació de les llengües autóctones del nostre país. Per finalitzar, per parelles es van plantejar tres preguntes al respecte.