Els últims dies de classe les hem destinat a preparar projecte
integrat i per a dissenyar un projecte didàctic per a treballar la competència
comunicativa.
El primer dia que ens vam ajuntar per a parlar d’aquest projecte
teníem molt clar que, sobretot, volíem fomentar l’aprenentatge de la llengua
oral. Nosaltres volíem fer alguna cosa diferent, aleshores vam fer una pluja
d’idees, per a inspirar-nos unes a altres.
De entre totes les propostes hi
havia tres que ens agradaven molt per a fer-les en la nostra classe. La primera
era fer un telediari, una altra era fer una revista digital i l’última fer un
concurs de monòlegs.
No sabíem quina triar, així que li vam demanar l’opinió a Ana. Ella ens va proposar fer dues
macroactivitats, el concurs de monòlegs i la revista digital, treballant
d’aquesta forma la competència comunicativa en tota la seua amplitud.
Desenvoluparien moltes habilitats comunicatives, com pot ser el llenguatge no
verbal, l’expressió corporal o els registres que han d’emprar en cada cas. Nosaltres
vam agafar el seu consell i van dissenyar unes microactivitats per a cada
proposta i ja ens vam repartir els punts del treball per a posar-ho en comú els
següents dies.